Naša LEDCO predajňa v Trnave Vám naďalej poslúži ako výdajne miesto v čase 8:00 – 17:00.
Pri preberaní tovaru prosím dodržujte všetky hygienické odporúčania.

+421 948 708 008
ledco@ledco.sk

LED osvetlenie predajne

Cieľom projektu bolo tématické LED osvetlenie predajne s luxusným spodným prádlom v príťažlivých farbách pre nežnejšie polovičky. Projekt sa skladal z nosného LED osvetlenia, dizajnových línii, podsvietených predajných kójí a osvetlenia predajného pultu.

  • Návrh: LEDCO s.r.o,
  • Realizátor: LEDCO s.r.o.
  • Dátum realizácie: 2017

Zadanie projektu

Klient prišiel s požiadavkou na intenzívne osvetlenie predajných artiklov a dizajnové rozdelenie veľkej predsadenej steny. Voľbou čiernej povrchovej úpravy stien sa požiadavka na osvetlenia zdvojnásobila, nakoľko čierna farba neprispieva k odrazom svetla, ale ho značne pohlcuje. Cieľom čierneho prostredia bolo vytvoriť maximálny kontrast medzi predajným sotrimentom a okolitého priestoru.
Projekt osvetlenie predajne bol simulovaný a vypočítaný v programe Dialux, aby prevádzka spĺňala hygienické normy minimálnej intenzity osvetlenia. Dodaným výpočtom získal investor istotu, že priestor bude osvetlený tak ako znela jeho požiadavka. Podklady boli taktiež použité ku kolaudácii priestorov a následného uvedenia do prevádzky.

Technické riešenie

Už spomínaný nosný prvok LED osvetlenia predajne sú koľajnicové (trackové) svietidlá v čiernom prevedení. Svetelno technické vlastnosti sme prispôsobili charakteru prostredia pre dosiahnutie žiarivých a pestrých farieb. Teplota chromatickosti – teplota bielej farby bola stanovená na 5700K s indexom podania farieb Ra>90. Táto kombinácia bola zárukou príťažlivých, oku lákavých farieb luxusného spodného prádla. Veľmi dôležitý bol aj spôsob osvetlenia predajných kójí, kde sa spravilo viacero testov umiestnenia výkonných LED pásov s vhodnými parametrami, umiestnených v hliníkových profiloch.

Ďalšou neľahkou úlohou bolo výber správneho osvetlenia skúšobnej kabínky. Priestor na ktoré si robia veľké korporácie rozsiahle svetelné testy a prieskumy, sme taktiež podrobili testom a víťazom sa stali postranné líniové osvetlenie v kombinácii s nepriamym podsvietením zrkadla. Tu sme už stavili na mäkšie svetlo, kvôli priamemu svieteniu na zákazníka.

Na záver nám zostali už len dizajnové prvky priestoru predajne. Úlohou bolo rozbiť rozsiahlu stenu popri kójach, čo sme dosiahli RGB LED pásom v špeciálnych ALU profiloch a vybrať vhodné závesné svietidlo nad predajný pult.

Pri danom projekte sa opäť osvedčilo, ako je veľmi dôležité LED osvetlenie predajne a priamo prispieva k predajnosti produktov.

V projekte použité